För skojs skull - Svett är det nya svarta

24 dagar av träningsglädje
Jag var ungefär sist på hela internätet med att hoppa på Träningsglädjes julkalender men jag kompenserar det med att tjuvstarta istället.
 
Först hade jag tänkt att köra uppifrån och ned för att slippa tänka men så såg jag ju att 5 snabba kilometer står först på listan. Jag springer ALDRIG snabbt och det här passet är en av orsakerna till att jag tänkt skippa hela kalendern. Sen kom jag på att poängen med en träningskalender är att man skall göra sånt man inte vill / brukar göra men att börja med det - aldrig!
 
Så istället börjar jag med att köra 10 minuter rörlighet på morgon. Helt ok på en lördag när man inte har bråttom i väg på morgonen.  Jag är överrörlig i de flesta lederna så det är ganska ovanligt att jag tränar rörlighet. 
 
Fokus blev vänster baksida lår som är typ den enda stela muskeln jag har. Den drog ihop sig som en gummisnodd när jag fick diskbråck. Jag gick länge och stretchade den hos en sjukgymnast men gav upp efter mer än 100 sessioner. Blev för tråkigt helt enkelt. Muskeln är fortfarande mycket stelare än på det andra benet och på screeningen jag gjorde på Access Rehab menade de att den "drog" lite i ländryggen så det är meningen att jag skall stretcha den varje dag. Men om jag har gjort tio minuter idag så borde det väl räcka för en vecka, minst. 
 
 
One down.
 
 
#1 - Mia

Tjuvstart alltså. Hmmm... ^^ :) Jag var på väg idag också men hejdade mig. Bra att man kan göra sin egen kalender av kalendern, annars skulle jag aldrig palla.

#2 - Mari

Tänkte precis som ovan, tjuvstart alltså ;). Men gött att du möblerar om lite. Ha en bra dag!

Svar: Jag kallar det att vara organiserad... Men allvarligt talat, jag har svårt att ha en att-göra-lista framför mig utan att sätta igång med den.
Kari