För skojs skull - Svett är det nya svarta

Toppendag idag!
Jag har haft en toppendag idag! Jag vet, till och med jag tycker att det känns lite oväntat med entusiasm och positivitet här nuförtiden. Men vem kan vara sur och trött och stressad när det är hyacintsäsong i bokskogen?
 
Bortsett från hyacinter har dagen innehållit allt från picknick med hallonmuffins och varm choklad med trevligt sällskap, långpass med Torkel och kalori-optimerad granola (det känns ganska nischat med ett recept dmed så mycket kalorier som möjligt så jag skippar att dela receptet här) däremellan. Och så verkar det som att en vän som blivit sjuk är på bättringsvägen. 
  
Förmiddagens utflykt till Hallerbos beskrivs bäst med bilder:
Det till och med luktade gott. Vad mer kan man begära? 
 
Jo, löpning så klart. Det blev "bara" en promenad i Hallerbos och jag ville testa formen på ett långpass. Vi åker ju till England nästa vecka för att springa tredagars-tävling i bergen. Det är en tillräckligt stor utmaning som det är utan att jag skall behöva oroa mig för att benen skall lägga av efter 15 km. 
 
Det gjorde de inte. Istället gjorde mina ben en helt fenomenal insats (jag själv stönade och stånkade en visserligen en del) och stod ut med mig i hela 30 km. 
Med förmiddagens utflykt och eftermiddagens långpass stannade stegräknaren på drygt 50 000 steg, vilket motsvarar 42.6 km enligt min klocka. Gissningvis kommer det att bli exakt 23 steg till idag, vilket är avståndet mellan soffan och sängen. Mer än så tänker jag inte röra mig nu. 
#1 - Madelene

Wow så vackert och vilken sträcka, 42 km!

Svar: Jag vet! Man skall ju inte skryta men jag är sjukt nöjd med mig själv! Men det blir ju lättare när det är så himla fint och man får go-fika.
Kari

#2 - Nina

Så. Fint.
Och härligt när km tickar in :)

#3 - Lili

Vilka fina bilder och vilken härlig dag det låter som! 42 km, inte illa pinkat. Grymt jobbat!

#4 - Rund är också en form!

Men åh, magi...!! :-)

#5 - Linda

Det finns absolut en marknad för kalorioptimerade recept. (Kan du slå START-flingor så är det ju för övrigt någon form av rekord.)Fick tips från en vän om att använda majonnäs på typ allt, men sedan tog idéerna slut.

Det låter för övrigt lite väl lite med bara ett mål lagad mat om dagen. Kanske inte så bra för magen heller, beroende på vad mellanmålen kommer att bestå av (tänk på att torkad frukt kräver extra mängd toapapper). Vad ska ni äta mer?

Svar: Start flingor = 450 kcal / 100 gram. Kari flingor = 800 kcal / 100 gram.
Jag vill egentligen alltid äta mer men det kändes för besvärligt (och eventuellt kallt) att stanna och laga mat utomhus. Så istället blir det en stor frukost, bars och Tailwind under dagen, en stor middag och sedan ett kvällsmål bestående av efterrätt / återhämtningsshake / kex och choklad.
Kari

#6 - Märta

Härligt! Och bra jobbat med både promenad och långpass! Nu när jag har ont i foten är långpass det ENDA jag kan tänka på (förutom kakor). Man är rätt störd.

Svar: Foten har min svaga länk just nu. Fick nästan lite hälsporre-känningar efter alla de där kilometerna så försöker vila fötterna den här veckan (så gott det går med cykelpunktering...).
Kari