För skojs skull - Svett är det nya svarta

1.3 styrkepass och tränings-OCD
Jag fick äntligen ändan ur soffan och tog mig till närmsta utegym för ett styrkepass. Jag är egentligen barnsligt förtjust i utegymmen och brukar pallra mig iväg fortare än fortast när jag väl är i Stockholm men just den här vändan har det inte blivit av. Soffan, med en kopp te och en bra bok (allra senast The Essex Serpent av Sarah Perrey), har lockat mer. 
Men idag blev det äntligen av och det var så klart lika skönt som alltid. Styrketräning blir verkligen mycket roligare när det är utomhus. 
På vilken sätt var det här då 1.3 pass? Jo, det är nämligen så att jag lider av ett svårt fall av tränings-OCD (som drabbar mig allra mest när det kommer till styrketräning) som innebär att mina styrkepass ALLTID består av 9 övningar, som delas upp i tre block och sedan upprepas tre gångar vardera. 
Och när jag styrketränade i förrgår hann jag bara göra sex övningar så alltså var jag tvungen att göra de återstående tre övningarna i dag. 
Det kanske inte är helt normalt men jag behöver i alla fall inte hoppa jämnfota fjorton gånger och ta på alla dörrhandtag i lägenheten innan jag går utanför dörren. Dessutom så innebär det att jag faktiskt styrketränar mer. 
Går det förresten att göra den här övningen utan att typ få blödande skav på armbågarna? 
#1 - Trail & Inspiration

Säg inte för mycket. Snart kanske du måste hoppa 14 gånger och ta i alla handtagen INNAN du gör dina 9 övningar/3 block... ;-) Hehe!