För skojs skull - Svett är det nya svarta

I brist på löpning
Jag har tre veckor kvar innan Great Lakeland 3 Day och kan fortfarande inte springa... Med tanke på att jag var i dålig form innan jag stukade foten så ser det inte särskilt lovande ut. 
Men skam den som ger sig och i brist på löpning öser jag på med en massa annan träning: sjukgymnastik i stora lass, cykel, vattenlöpning, lite simning och promenader. 
Det går visserligen inte att ersätta löpning till 100% men det är inte långt därifrån.
Så här tänker jag: 
Löpstyrka består av en massa olika komponenter. Balans, core-styrka, starka ben, bra kondition och så vidare. Många av de komponenterna kan jag förbättra utan att springa och om jag gör det så har jag byggt en stabil grund för löpningen när jag väl kommer igång. Det gör att jag då kan trappa upp löpningen snabbare än annars eftersom delarna redan finns på plats.
Foten behöver lite mer tid på sig men jag räknar med att kunna springa i veckan. Då får vi se om min teori stämmer eller om jag kollapsar i en otränad hög efter den första kilometern...
Abstrakt foto som illustrerar konceptet "otålighet". Vadå vänta i 10 sekunder på utlösaren?
#1 - Åsa

Jag tror att du tänker jättebra! Det måste ju helt enkelt vara kanonbra att göra allt det där som vi behöver för att bli bra löpare, men gärna hoppar över, för det är ju roligare att springa. Så tummen upp för det!

Svar: Precis, man får passa på!
Kari Gardelin

#2 - Mari

Låter som du tänker väldigt sunt, bra där! Jag tror på dig :)

Svar: Tack! Jag planerar att smyga igång löpningen i veckan, ett par varv på en löparbana bara för att känna på foten.
Kari Gardelin