För skojs skull - Svett är det nya svarta

Guide: hur man blir en cyklist på 30 dagar
Jag har plockat fram landsvägscykeln igen och som en sann bloggare skriver jag därför omedelbart en guide så att eventuella nybörjare i min omgivning kan lära sig hur det går till att bli en cyklist.
Dag 1: Inse att känningar i höften betyder att alternativträning står på schemat.
Dag 2: Kanske cykel kan vara ett alternativ?
Dag 4: Cykel är ju faktiskt ganska roligt. Jag kör på det! I morgon.
Dag 5: Punka på cykeln.
Dag 7: Fortfarande punka på cykeln. Kanske jag borde testa att pumpa däcken?
Dag 8: Försöker pumpa däcken, minns inte hur man gör med sådana däringa räser-ventiler.
Dag 10 - dag 19: semester, långt bort från cykeln. Glömmer hela projektet.
Dag 25: Kanske cykel vore bra alternativträning? Kommer på hur man pumpar däcken på en landsvägscykel men får inte cykelpumpen att fungera. 
Dag 27: Torkel pumpar cykeldäcken. Inser att pimpad cykel bara är halva lösningen - cykelskor och blöjbyxor behövs också.
Dag 30: Cyklar i en timme på rollern. Får ont i rumpan och är officiellt cyklist igen. 
Det här förklarar exakt varför jag föredrar att springa.
#1 - Märta

Haha ja springa är onekligen enklare och tar oftast mindre än en månad att få till. Om höften funkar förstås.

Svar: Det måste vara så här det är för dem som inte tränar så ofta. Jag ska aldrig mer göra mig lustig över någon som "ska börja på måndag".
Kari Gardelin