För skojs skull - Svett är det nya svarta

Träningsmixen inför Cornwall
Nästa äventyr i min kalender är som sagt en utflykt till Cornwall om bara tre veckor. Tanken är att springa mellan Hayne / St Ives och Penzance, ca 80 km på tre dagar. Vi kommer att ta Eurostar från Bryssel, och sedan direkt vidare med nattåg från London - hur smidigt som helst. 
Frågan är bara hur löpningen kommer att gå? Nu har vi visserligen valt en sträcka som vi vet kan vandras på den tid vi har men det är ju löpning vi vill hålla på med. Det var över två månader sedan jag sprang en mil, och bara ett par veckor sedan jag alls kunde springa utan att få ont. 
Mitt senaste löppass var 7 km och planen är att öka distansen med ca en km för varje pass. Det känns som en rimlig plan bortsett från att jag kommer att vara långt ifrån de 25 km / dag som jag skall springa i Cornwall. 
Ändå är jag inte särskilt oroligt. Löpning är nämligen bara en del av min träningsmix och när jag löpvilar passar jag på att fylla på träningskalendern med andra typer av pass. Så även om jag "bara" sprang 20 km förra veckan så har jag simmat, cyklat, vattenlöpt, promenerat och styrketränat desto mer.

Det är så klart allra bäst att träna löpning om det är löpning man skall hålla på med men man kommer långt bara håller igång flåset och musklerna på andra sätt. Sen återstår det att se om höften håller - men "kustvandring" kommer strax efter "kustlöpning" så det känns som en helt ok plan B.
#1 - Sara

älskar att du tar för dig så mycket härliga grejer, jag blir alldeles avundsfrisk!

Svar: Jag längtar, hoppas på lite vår också!
Kari Gardelin

#2 - Märta

Ååååh. Vill också!

Svar: Jag längtar!
Kari Gardelin