För skojs skull - Svett är det nya svarta

Hej, hej
Jag hann knappt vräka ur mig mitt inlägg om hur jag kommit tillbaka till löpningen igen, efter typ ett bra löppass, innan ryggen började klaga igen. Vad är det där de brukar säga om att ropa hej innan man hoppat över bäcken?
Jag gömmer sport-Bhn (svär på mitt liv att jag aldrig kommer att frivilligt springa en meter utan sport-bh), lägger benen resolut i kors och parkerar rumpan i soffan. Jag har inte jätteont men vet av erfarenhet att jag får det om jag skulle försöka springa. Hur mycket än den ljumma kvällen därute lockar.
Vad jag däremot ska göra är styrketräning. Jag VET ju att min rygg fungerar så länge jag håller mig till min styrke-rutin. Tre pass i veckan, varje vecka behöver jag köra. Och när jag byter ut ett styrkepass (eller två) mot ett pass i bergen i England så finns det ett pris att betala.
Det är orättvist men också ärligt och tydligt. Jag klagar ibland på att min kropp är dålig på att kommunicera men just det här står skrivet i versaler och det uppskattar jag också.
Bortsett från att löpvila så gäller det att jobba ifatt med styrketräningen. Jag tränade igår, vilar bort träningsvärken idag, och skall köra i morgon igen.
Mitt ryggonda har kommit på besök titt som tätt ända sedan jag fick diskbråck men varje gång gör det lite mindre ont och jag vet lite mer om hur jag skall träna bort det igen. 
Fairfield horseshoe - eventuellt ett pris värt att betala.
#1 - Sanna

Det är ju i alla fall en god tröst det där att det finns hopp om förbättring!

Svar: Absolut, jag är bara lite less på att skadorna byter av varandra just nu. Jag har inte tränat som jag vill sedan vi kom tillbaka från fjällen.
Kari Gardelin

#2 - Löpar-Åsa

Ja, fy fan för att behöva rehaba. Men tänk - förr fick man ordinerad VILA när man hade exempelvis ryggskott. Låter ju iofs skönt, men när vi nu vet att vi mår bra av att träna, då undrar man ju hur man tänkte då. Jag har höftkänningar igen och har tagit fram gummiband och matta och lägger mig på golvet i tid och otid. Trist, men gör skillnad snabbt.
Så kämpa på! Du vet ju vad som krävs!

Svar: Jag vilar väldigt sällan när jag är sladd, då blir ju allt bara värre. Sen får man ju ändra träningen en del och låta bli att göra det där roliga man gjort för mycket av...
Kari Gardelin